سنگ نگاره های طبیعت

برای آشنایی با سنگهای قیمتی فسیلهاو کانی ها و شهاب سنگ و...

برای آشنایی با سنگهای قیمتی فسیلهاو کانی ها و شهاب سنگ و...

سلام دوستان ، سایتی برای آشنایی با انواع سنگهای نیمه قیمتی و قیمتی و فسیل های زیبا ، نیز فروش سنگهای عقیق ،جاسپر و کوارتز ونگین انگشتر و گردنبندو...

شماره تلفن:09184722294

sangnegare@gmail.com

http://sangnegare.esam.ir




آدرس بولتون جهانی شهاب سنگ

https://www.lpi.usra.edu/meteor


طبقه بندی موضوعی

10 الماس بزرگ دنیا که تاکنون کشف شده‌اند

جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵ ب.ظ


الماس بزرگ دنیا که تاکنون کشف شده‌اند

الماس

الماس

الماس یکی از سخت‌ترین و محکم‌ترین ماده‌های موجود در زمین است. این سنگ معدنی در زمینه‌های مختلفی همانند صنعت و جواهرسازی کاربرد دارد. به گزارش معدن۲۴ به نقل ازماینینگ گلوبال، سالانه بیش از ۱۳ میلیارد دلار الماس از مخازن موجود در سراسر جهان استخراج می‌شود.

بیشتر این الماس‌ها وزنی کمتر از یک قیراط دارند. اما هر از گاهی معدنچیان با یک الماس بزرگ و زیبا مواجه می‌شوند که نگاه همه جهانیان را به خود جذب می‌کند. در این فهرست می‌توانید ۱۰ الماس از بزرگترین الماس‌های موجود در جهان را ببینید.برای تشکیل هر نوع سنگی، شرایط خاصی نیاز است. این شرایط برای الماس بسیار خاص‌تر است و برای ایجاد آن احتیاج به فشار و دمای بسیار زیاد است. به همین دلیل است که الماس تنها در اعماق ۱۴۰ تا ۱۹۰ کیلومتری زمین شکل می‌گیرند و تنها بخشی از آنها به‌وسیله حرکت‌های زمین و آتشفشان‌ها به سطح می‌آیند. با این حال، بیشترین تعداد این الماس‌های سطحی هم، کوچک هستند. به همین دلیل است که با پیدا شدن یک الماس بزرگ و سنگین، نگاه جهانیان به سمت آن خیره می‌شود و رسانه‌ها به بازتاب خبری و تحلیلی آن می‌پردازند.


الماس ۵۴۵/۶۷ قیراطی جوبیلی طلایی
الماس «جوبیلی طلایی» در حقیقت جام مقدس الماس‌ها می‌باشد که در سال ۱۹۸۵م در افریقای جنوبی کشف شد و برای سال‌ها زیردست جواهرسازان تراش می‌خورد. پس از چندین سال تراش خوردن، این الماس وزنی در حدود ۵۴۵/۷۶ قیراط دارد که آن را تبدیل به بزرگترین الماس تراش خرده در جهان کرده است. در صورتی که این الماس بی‌رنگ بود ارزش آن بیش از ۱۴ میلیون دلار تخمین زده می‌شد اما به دلیل رنگ زرد آن ارزشی بین ۴ تا ۱۲ میلیون دلار دارد.


الماس ۵۳۰/۲۰ قیراطی کولینان یک
به درستی این الماس را ستاره افریقا نامیده‌اند، این جواهر بزرگترین قطعه تراشیده شده از سنگ کولینان اصلی است. جثه گلابی شکل این الماس با وزن ۵۳۰/۲۰ قیراطی آن را به عنوان دومین الماس بزرگی که تاکنون به‌دست بشر کشف شده معرفی کرده است.


الماس ۴۰۷/۴۸ قیراطی غیرقابل قیاس
الماس تخم‌مرغی شکل که به‌وسیله «جسیکا»، دختر بچه نسبتا فقیر افریقایی، در میان انبوه تکه سنگ‌ها پیدا شده است، در یک گردنبند مورد استفاده قرار گرفته و عنوان گرانترین گردنبند دنیا را به خود لقب داده است اکنون این الماس آماده فروش است. این سنگ زرد بی‌عیب و نقص که «اینکامپریبل» نام دارد، وزنی معادل ۴۰۷ قیراط دارد. این الماس زرد رنگ را با ۹۰ الماس کوچک‌تر سفید با عیار ۲۳۰ قیراط آراسته‌اند و برای خرید این قطعه طلای باشکوه، ۲۰ میلیون دلار قیمت تعیین شده است.


الماس ۳۱۷/۴ قیراطی کولینان ۲
«کولینان ۲» دومین سنگ بزرگ برش داده شده از هیولای ۳۱۰۶ قیراطی کولینان دیاموند است. این سنگ با ارزش درحال‌حاضر روی عصای سلطنتی پادشاه ادوارد به عنوان بخشی از جواهرات سلطنتی قرار گرفته است. قیمت «کولینان ۲» افزون‌بر ۴۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود و هم‌اکنون در برجی در لندن در معرض نمایش عموم قرار دارد.


الماس سیاه ۳۱۲/۲۴ قیراطی اسپرایت دی‌گریسگونور
با۳۱۲/۲۴ قیراط این الماس پنجمین الماس بزرگ کشف شده تاکنون است و همچنین این جواهر لقب بزرگترین الماس سیاه جهان را نیز یدک می‌کشد. «اسپرایت دی گریسگونور» در مناطق مرکزی افریقا کشف شد و این زیبای سیاه درحال‌حاضر روی یک حلقه سفید از جنس طلا کار شده که ۷۰۲ الماس سفید با وزن۳۶/۶۹ قیراط آن را احاطه کرده‌اند.


الماس قرن ۲۷۳/۵۸ قیراط
دیگر الماس کشف شده به‌وسیله دی بیرز الماس «سده» یا «قرن» است که در ۱۷ ژوئیه ۱۹۸۶ در معدن پریمایر کشف شد.این الماس با سیستم بازیابی اشعه ایکس فرآوری شد. سنگ اولیه کشف شده افزون‌بر ۵۹۹ قیراط بود. مالک کنونی، مکان نگهداری و ارزش الماس قرن همچنان ناشناخته باقیمانده اما این الماس در سال ۱۹۹۱م با مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار بیمه شده است.


الماس ۲۴۵/۳۵ قیراطی جوبیلی
این الماس در سال ۱۸۹۵م در معدن جاگرزفونتین در افریقای جنوبی کشف شد، در اصل الماس «جوبیلی» را با نام ریتز دیاموند می‌شناسند که این نام به افتخار فرانسیس ویلیام ریتز که بعدها به ریاست استان فری استیت افریقای جنوبی منسوب شد، روی آن گذاشته شده است.


الماس دی بیرز۲۳۴/۶۵ قیراطی
با نامی همچون دی بیرز، نام کاشف آن به راحتی مشخص می‌شود. این الماس در سال ۱۸۸۸م در افریقای جنوبی کشف شد. الماس «دی بیرز» بزرگترین الماسی است که تاکنون در معدن کیمبرلی کشف شده است. این جواهر با ارزش با وزنی برابر با ۲۳۴/۶۵ قیراط هشتمین الماس بزرگ دنیاست.


الماس صلیب سرخ ۲۳۴/۶۵ قیراطی
این الماس به رنگ‌بندی زرد قناری مانند خود مشهور است. الماس «صلیب سرخ» در کشور افریقای جنوبی در معدن دی بیرز در سال ۱۹۰۱م کشف شد. این جواهر عظیم ۲۰۵/۰۷ قیراطی که به شکل یک کوسن است یکی از نادرترین الماس‌ها در این فهرست به شمار می‌رود.


الماس میلینیوم استار ۲۰۳/۰۴ قیراطی
این الماس ۲۰۳/۰۴ قیراطی در سال ۱۹۹۰م در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد و اندکی بعد از آن به‌وسیله شرکت دی بیرز خریداری شد. «میلینیوم استار» در اختیار «اسکات دایموندز» یکی از اعضای گروه استینتمتز از شرکت‌های فعال در زمینه الماس قرار داده شد و برش و شکل دادن آن ۳ سال به طول انجامید. به تازگی مدیر شرکت دی بیرز در اظهار نظری اعلام کرده که این الماس زیباترین جواهریست که تاکنون دیده‌ام.


منبع:

http://www.smtnews.ir/mine/mines-international/13363-%DB%B1%DB%B0-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%DA%A9%D9%87-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%81-%D8%B4%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF.html

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۵
فریبرز پرندین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی