سنگ نگاره های طبیعت

برای آشنایی با سنگهای قیمتی فسیلهاو کانی ها و شهاب سنگ و...

برای آشنایی با سنگهای قیمتی فسیلهاو کانی ها و شهاب سنگ و...

سلام دوستان ، سایتی برای آشنایی با انواع سنگهای نیمه قیمتی و قیمتی و فسیل های زیبا ، نیز فروش سنگهای عقیق ،جاسپر و کوارتز ونگین انگشتر و گردنبندو...

شماره تلفن:09184722294

sangnegare@gmail.com

http://sangnegare.esam.ir




آدرس بولتون جهانی شهاب سنگ

https://www.lpi.usra.edu/meteor


طبقه بندی موضوعی

مدیریت صنعت سنگ های قیمتی کشور بسیار ضعیف است

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۱۲ ب.ظ

مدیریت صنعت سنگ های قیمتی کشور بسیار ضعیف است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی کشور گفت: مدیریت توسعه و استفاده از پتانسیل های صنعت سنگ های قیمتی کشور بسیار ضعیف است.
 

منوچهر جنتی اظهار کرد: باید با برقراری هماهنگی بیشتر میان بهره برداران از معادن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با کارگاه های تولید و تراش این نعمت های خدادادی و انتقال آنها به واحد های تولید زیورآلات برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر شود.

وی ادامه داد: در ایران 70 نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی وجود دارد که اگر مدیریت صحیحی برای بهره برداری از آن صورت گیرد و این سنگ ها در نهایت به صورت زیور آلات از کشور صادر شوند ارزش افزوده ای حدود 100 بر ابری برای آنها ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به گردش مالی 900 میلیارد دلاری بالای این صنعت با در نظر گرفتن طلا و نقره در جهان افزود: یاقوت تنها سنگ قیمتی کشور تایلند است اما این کشور با مدیریت صحیح سالانه گردش مالی 27 میلیارد دلاری را نصیب خود می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز گارمت سبز کهنوج، یاقوت کبود همدان و فیروزه نیشابور که شهرت جهانی دارد به صورت خام از کشور خارج می شوند که این امر به علت ضعف نظارت و مدیریت در این بخش است.

جنتی خواستار ایجاد برج سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی چند منظوره برای آموزش، تولید، توزیع و صدور شناسنامه برای سنگ های قیمتی در کشور شد و تصریح کرد: تاسیس مکان دائمی فروش صنایع دستی و زیورآلات و سنگ های قیمتی ایران در سایر کشورها و تبلیغات گسترده برای شناساندن آنها به مردم جهان از مهمترین ضرورت ها ست چراکه اکثر مردم جهان از ظرفیت های ایران در این زمینه اطلاع ندارند.


وی با انتقاد از سیکل معیوب فروش مزایده ای سنگ های قیمتی به صورت خام از درب معادن گفت: این روند منجر به باز گذاشتن دست دلالان و صادرات سنگ های قیمتی به صورت خام از شور در شرایط ممنوعیت آن شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی کشور وی افزایش قیمت ارز را عامل بروز رکود در کارگاه های تولیدی عنوان کرد و بیان کرد: خرید سنگ های قیمتی به قیمت ریال در داخل کشور و مبادله آن به دلار و یورو در خارج از کشور، بازار پر جاذبه ای را برای سودجویان بدون توجه به منافع ملی ایجاد کرده است.

وی خواستار برگزاری جلسه ای مشترک تخصصی با نمایندگان بانک مرکزی، دولت، سازمان توسعه تجارت، گمرک و مدیران اتحادیه شد و افزود: این جلسه با تلاش مسئولان می تواند کمک موثری به شناسایی ضعف ها و برطرف کردن مشکلات مدیریتی و اجرایی حمایت از این صنعت و فعالان آن باشد.

گفتنی است "چهارمین همایش ملی جایگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کشور"و" اولین جشنواره ملی فیروزه" به همت کانون ملی هماهنگی دانش وصنعت فیروزه وسنگهای قیمتی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان خراسان رضوی 11 و12 ابان ماه در مشهد برگزار می شود.

منبع : مهر

http://www.irangohar.blogfa.com/post/186


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۴
فریبرز پرندین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی